LvUp

레벨업지지

LVUP SHOWDOWN: PUBG Season2 Week6

PWS에 진출하기 위한 첫 번째 단계!

HISTORY모집팀무제한/접수팀106

history-img

아레나 종료

2021.06.01
아레나가 종료되었습니다.
history-img

스테이지 종료

2021.06.01
스테이지 'Weekly Final'이(가) 종료 되었습니다.
history-img

스테이지 생성

2021.05.31
새로운 스테이지 'Weekly Final'이(가) 생성 되었습니다.
history-img

스테이지 종료

2021.05.31
스테이지 'Qualifier'이(가) 종료 되었습니다.
history-img

스테이지 생성

2021.05.31
새로운 스테이지 'Qualifier'이(가) 생성 되었습니다.
history-img

체크인 종료

2021.05.31
체크인이 종료되었습니다.

📆경기일정 / Schedule

  • 참가 접수 기간: 5월 14일 금요일 00시 00분 ~ 5월 28일 금요일 20시 00분

* 참가 접수 기간 이후 로스터 변경 불가

  • 대회 체크인 기간 : 5월 31일 월요일 오후 6시부터 30분 후 마감(6시 30분 마감)
  • 대회 시작 시간
  • 6주차 예선: 5월 31일 월요일 오후 7시
  • 6주차 본선: 6월 1일 화요일 오후 7시
  • 결선: 1일차 - 6월 28일 월요일 오후 7시 / 2일차 - 6월 29일 화요일 오후 7시(총 2일간 진행)


  • Registration Period: 14th May (Fri) ~ 28th May (Fri) 23:59 PM KST
  • Check-in Time : 31th May (Mon) 6:00 - 6:30 PM KST (Check-in End: 6:30 PM KST)
  • Date & Time
  • Week6 Qualifier: 31th May (Mon) 7:00 PM KST
  • Week6 Weekly Final: 1st Jun (Tue) 7:00 PM KST
  • Grand Final: Day1 - 28th Jun (Mon) 7:00 PM KST / Day2 - 29th Jun (Tue) 7:00 PM KST

📋참여 조건 / Requirements

  • 대회 시작 시간 기준 한시간 전부터 30분간 체크인 등록 (로스터상 리더 가능)
  • 대회 참가자들은 LVUP Showdown PUBG 디스코드 채널에 참여해야합니다. (하단 링크 참고) 
  • 대회 참가자들은 LVUP.GG 홈페이지 프로필에 PUBG Steam 닉네임이 일치해야합니다.(닉변한 경우, 프로필 수정->새로고침)
  • 반드시 리플레이 기능을 활성화 해야합니다.
  • PWS 대회 참가 중인 팀 혹은 팀원은 참가 불가합니다.
  • 참가 접수 마감 후 로스터 변경 불가
  • 만 18세 미만 선수 대회 참가 동의서 제출 (필수)


  • Check-in for 30 minutes from one hour before the start time (Only leader can check-in)
  • All participants must join LVUP Showdown PUBG discord channel (click discord link below)
  • All participants must match PUBG steam nickname on the LVUP.GG profile (if you changed nickname, click refresh button on profile page)
  • All participants must activate replay function in game.
  • Team or team members participating in the PWS are not allowed to participate.
  • Roster change cannot be allowed after registeration end
  • Submission of consent to participate in arena for players under age of 18 (KR/JP players)



제출한 서류는 1년 간 빅픽처인터렉티브(주)에서 보관하며, 참가자 혹은 법정대리인이 제출한 서류 삭제를 요청할 경우

언제든지 삭제하는 것을 약속합니다. (서류 삭제 시 역할도 삭제 처리)


Submitted document is kept by Big Picture Interactive Co., Ltd. for one year, and will be deleted at any time when a participant or legal representative requests deletion. (When deleting documents, roles are also deleted)


대회 참가자들은 디스코드 채널에 참가해야 합니다.

디스코드 공식 채널을 방문해주세요!


All participants must join LVUP SHOWDOWN: PUBG discord channel.

Discord link is here!


🏅예선 진행 방식 / Qualifier

  • FPP 스쿼드 진행
  • 라이브 서버 / 온라인
  • 참가 팀 수에 따른 그룹 분배

- 그룹별 팀 수 분할 배정, 그룹별 최대 17팀

* 주최의 합리적인 판단에 따라 조 편성 및 본선 진출 기준 안내


  • 진행 방식

- S.U.P.E.R 규정에 따라 순위 산정

* 최다 치킨 룰(Most Chicken Rule) 적용

- 예선전 상위 16팀 본선 진출

* 그룹 수에 따라 본선 진출팀 균등 배분 후 차순위간 순위 비교로 본선 진출


  • FPP squad
  • Live server / Online
  • Group distribution according to the number of participating teams

- Split team count by group, Up to 17 teams per group

* Group distribution and advance criteria determined and guided according to the management's judgment


  • How to play qualifier

- Ranking according to S.U.P.E.R. (Most Chicken Rule)

- Top 16 teams advance weekly final

* Advance the same number of qualifying teams based on the number of groups.

* The remaining teams will select the teams that advance to the finals by comparing them with the next ranking.

🥇본선 진행 방식 / Weekly Final

  • FPP 스쿼드 진행, 예선 통과 16팀 참가
  • 이스포츠 서버 / 온라인


  • 우승 팀 선발 방식

- S.U.P.E.R 규정에 따라 순위 산정

* 최다 치킨 룰(Most Chicken Rule) 적용


  • 주차별 우승팀(8팀) + 시즌 누적 본선 순위 상위팀(4팀) + PWS 페이즈1 초청팀(2팀) + 별도 아마추어 대회(2팀) + = 총 16팀 결선 진출

* 결선 진출팀은 대회 진행 간 변경 될 수 있습니다.


  • 결선 진출 확정팀이 다시 우승하는 경우, 해당 주차의 진출권은 시즌 누적 순위 상위팀으로 이월

(ex: 1주차 경기 우승팀이 3주차에 우승하는 경우, 3주차 우승 진출권 → 시즌 누적 순위 상위팀 4팀 에서 5팀 으로 증가)



  • FPP squad, top 16 teams from qualifier
  • Esports server / Online


  • How to play weekly final

- Ranking according to S.U.P.E.R. (Most Chicken Rule)


  • Weekly final winners(8 teams) + Teams with the highest Weekly Final Rank(4 teams) + PWS: EAST ASIA Phase1 invited teams(2 teams) + amateur tournament operated by 'WDG co.'(2 teams) = TOTAL 16 TEAMS advance Grand Final

* Advance Grand Final teams can be changed


  • If the advanced team wins again, the seed for the week is wins the Weekly Final again, the seed for the Grand Final is given to hightest Weekly Final Rank

(ex: if Week 1 Champion is win again at Week 3, Week 3 Grand Final seed → Increase from Top 4 to Top 5 teams in hightest Weekly Final Rank



🏆대회 상금 및 보상 / Reward

  • 참가 팀 전원: 게임코치 아카데미 1회 수강권 50% 할인 혜택 제공
  • 시즌 총 상금: 500만원
  • 주차별 본선 1위: 50만원 + 시즌 결선 진출 + 게임코치 아카데미 PUBG 1개월 수강료 전액 지원
  • 시즌 결선 1위: 100만원 + 벤큐 ZOWIE 모니터 4대

  • 시즌 결선 상위 2팀은 PWS 시드 부여


  • Season prize money pool: 5,000,000 KRW
  • Weekly Final first place: 500,000 KRW + advance Grand Final + Game Coach Academy PUBG One-Month Course

* Game Coach Academy PUBG One-Month Course is only for Korean

  • Grand Final first place: 1,000,000 KRW + 4 BenQ ZOWIE monitors

  • Top 2 teams of Grand Final will be guaranteed the seed for PWS: EAST ASIA Phase 2

🍗치킨룰 및 동률 규정/ Most Chicken Rule and Tie Breaker

🍗매치별 순위 결정

1. 경기에서 1위를 기록하여 치킨을 가져가는 팀이 해당 경기의 1위를 기록합니다.

2. 2위부터 16위는 킬 수에 따라 순위가 부여됩니다.

3. 킬 수가 동률인 경우 각 팀의 마지막 플레이어의 생존 시간 기준으로 순위를 부여합니다.


🥇예선 종합 순위 결정

1. 예선 5개 매치의 누적된 치킨 수를 비교해 예선 종합 순위를 부여합니다.

2. 1항이 동률일 경우 예선 5개 매치에서 누적한 킬 포인트에 따라 순위를 부여합니다.

3. 2항이 동률일 경우 다음 내용에 따라 순위를 부여합니다.

A. 동률 비교 팀이 같은 그룹에서 경기를 진행한 경우, 마지막 매치의 순위에 따라 순위를 부여합니다.

B. 동률 비교 팀이 같은 그룹에서 경기를 진행하지 않는 경우, 4항으로 넘어갑니다.

4. 3항으로 순위 결정되지 않는 경우 예선 경기에서 가장 높았던 매치의 순위에 따라 순위를 부여합니다.

5. 4항이 동률일 경우 예선 경기에서 가장 순위가 높았던 매치의 킬 포인트에 따라 순위를 부여합니다.

* 가장 순위가 높았던 매치가 여러개인 경우, 킬 포인트가 가장 많은 경기 기준으로 비교합니다.

6. 5항이 동률일 경우 예선 경기에서 가장 순위가 높았던 매치의 팀 데미지에 따라 순위를 부여합니다.

* 가장 순위가 높았던 매치가 여러개인 경우, 팀 데미지가 가장 많은 경기 기준으로 비교합니다.


🏅본선 종합 순위 결정

1. 본선 5개 매치의 누적된 치킨 수를 비교해 본선 종합 순위를 부여합니다.

2. 1항이 동률일 경우 본선 5개 매치에서 누적한 킬 포인트에 다라 순위를 부여합니다.

3. 2항이 동률일 경우 마지막 매치의 순위에 따라 순위를 부여합니다.


🏆LSP 시즌2 누적 순위 결정

1. LVUP SHOWDOWN: PUBG Season2 '본선' 경기에서 획득한 총 치킨 수에 따라 순위를 부여합니다.

2. 1항이 동률일 경우 '본선' 경기에서 획득한 누적 킬 포인트에 따라 순위를 부여합니다.

3. 2항이 동률일 경우 모든 본선 경기 중 가장 높았던 본선 경기의 순위에 따라 순위를 부여합니다.

4. 3항이 동률일 경우 모든 주차별 본선 경기 중 본선 순위가 가장 높았던 주차의 킬 포인트를 비교합니다.

 * 가장 높았던 주차별 본선 순위가 여러 개인 경우, 킬 포인트가 많은 경기 기준으로 비교합니다.

5. 4항이 동률일 경우 모든 주차별 본선 경기 중 본선 순위가 가장 높았던 주차의 팀 피해량(데미지)를 비교합니다.

 * 가장 높았던 주차별 본선 순위가 여러 개인 경우, 딤 피해량이 많은 경기 기준으로 비교합니다.


🍗Match Rank

1. The Team who takes Winner Winner Chicken Dinner is rank first

2. Rank 2nd to 16th places are ranked by match kill points

3. if kill points is tied, each team's last player based on survival time


🥇Weekly Qualifier Rank

1. Weekly Final Rank is determined based on the accumulated number of chicken dinner won.

2. if 1st results in a tie, Higher rank is given to the team with the higher accumulated kill poinrts.

3. if 2nd results in a tie,

A. if the teams have competed in the same group, higher rank is given to the team with the higher team rank in the last match .

B. if the teams have not competed in the same group, then rank is determined based on 4st results.

4. if 3rd results in a tie, Higher rank is given to the team with the highest match rank.

5. if 4th results in a tie, Higher rank is given to the team with the higher kill points from their highest match rank.

* if a team has more than one match tied for its highest match rank, then such team's highest match rank used for which had the highest kill points.

6. if 5th results in a tie, HIgher rank is given to the team with the higher team damages from their highest match rank

* if a team has more than one match tied for its highest match rank, then such team's highest match rank used for which haed the highest team damages


🏅Weekly Final Rank

1. Weekly Final Rank is determined based on the accumulated number of chicken dinner won

2. if 1st results in a tie, Higher rank is given to the team with the higher accumulated kill points

3. if 2nd results in a tie, Higher rank is given to the team finishing with the higher team rank in the last match


🏆LSP S2 Total Rank

1. LSP S2 Total Rank is determined based on the accumulated number of chicken dinner won in Weekly Final

2. if 1st results in a tie, Higher rank is given to the team with the higher accumulated kill points in Weekly Final

3. if 2nd results in a tie, Higher rank is given to the team with the higher rank from Weekly Final

4. if 3nd results in a tie, Higher rank is given to the team with the higher kill points from highest rank in Weekly Final

* if there are multiple highest rank in Weekly Final, compare based on higher kill points in Weekly Final

5. if 4rd results in a tie, Higher rank is given to the team with the higher accumulated team damage from highest rank in Weekly Final

* if there are multiple highest rank in Weekly Final, compare based on higher accumulated team damage in Weekly Final

🧩진행 맵 / Maps


1,3,5,7주차 예선 & 본선 / 결선 1일차 2,4,6,8주차 예선 & 본선 / 결선 2일차

Week1,3,5,7 Qualifier & Weekly Final / Grand Final Day1 Week2,4,6,8 Qualifier & Weekly Final / Grand Final Day2

MATCH 1 - 에란겔(Erangel) 미라마(Miramar)

MATCH 2 - 에란겔(Erangel) 미라마(Miramar)

MATCH 3 - 미라마(Miramar) 에란겔(Erangel)

MATCH 4 - 미라마(Miramar) 에란겔(Erangel)

MATCH 5 - 미라마(Miramar) 에란겔(Erangel)


※ 맵별 차량 스폰 지역 및 세팅값은 S.U.P.E.R 공식 규정과 동일합니다.

※ Vehicle spawn area and settings per map are the same as the official rules S.U.P.E.R.

🔄디스커넥션 / Disconnection

경기 초반의 디스커넥션


선수는 연결이 해제되면 다시 연결할 수 있다.

지정된 시간까지 접속한 선수가 모두 로비에 입장하여 비행기를 타고, 비행경로가 시작되면 경기는 공식적으로 시작된다. 

경기가 시작되면 다음의 경우에 한해 경기를 다시 시작할 수 있다:


• 모든 선수가 "#unknown"으로 표시된 경우

• 로비 호스트가 게임에 참여하지 못한 경우

• 3명 이상 선수가 게임에 참여하지 못한 경우 (비행기 탑승 실패)

• 연결이 해제되었던 선수가 다시 시작한 게임에 또 합류하지 못한 경우, 해당 선수를 제외하고 경기를 지속한다.

• 그 외 운영진의 합리적인 판단에 따라 재경기로 인정되는 경우


단, 동일한 재경기 사유가 2회 이상 반복 시 운영진의 판단 기준이 변경될 수 있다


대규모 디스커넥션


생존 중인 모든 팀, 생존 중인 한 팀을 제외한 모든 팀, 또는 생존 중인 10 명 이상의 선수들이 동시에 디스커넥션이 발생하면 해당 경기를 즉시 종료해야 한다.

대규모 디스커넥션이 발생한 정확한 시점에 살아 있었던 선수들로만 구성하여 재경기를 실시해야 한다.

만약 살아있었던 선수 중의 한 명이 대규모 디스커넥션을 발생시키는데 책임이 있었던 것으로 밝혀지면, 해당 선수는 재경기에서 제외되어야 한다.

재경기의 결과는 대규모 디스커넥션이 발생한 경기 결과에 추가되어 최종 경기 결과를 결정하게 된다.


보상포인트


온라인으로 진행되는 모든 경기는 어떠한 상황에서도 보상포인트가 부여되지 않는다.


Early-Stage Disconnection


Players may try to reconnect in case of disconnection. The match will be officially considered began when the connected players enter the lobby at the appointed time, board the aircraft and the flight path begin.

If the match begins, a rematch may take place only under the following circumstances:


• If all player tags are displayed "#unknown"

• If the lobby host was not able to participate in the game

• If more 3 player was not able to participate in the game (failed to board the aircraft)

• If the disconnected player was not able to join the rematch, the player will be excluded and the match will continue.

• Other circumstances which the tournament officials may rule as reasonable


However, tournament officials may rule otherwise if rematch takes places more than twice due to the same reason.


Large-scale Disconnection


If all surviving teams, every team except for a single surviving team, or ten surviving players concurrently disconnect, the match must be concluded instantly, and a rematch must take place with players who were alive at the time of large-scale disconnection. If one of the surviving players was found to have been responsible for the large-scale disconnection, he/she should be excluded from the rematch.


The result of the rematch should be added to the result of the previous match in which the large-scale disconnection occurred and be considered in the final result.


Reward Point


Reward points are not given in any circumstances for matches taking place on-line.


❗ 만 18세 미만 참가자 게임 설정

  • Steam에서 제공하는 PUBG는 만 18세 이상의 유저를 위한 서비스를 진행하고 있으며, 만 15세 이상 만 18세 미만의 참가자는 15세 버전의 클라이언트를 사용해야합니다.
  • 만 18세 미만의 참가자는 안내에 따라 15세 버전 클라이언트 기준에 맞는 설정으로 Steam 버전의 PUBG를 변경해야합니다.


  • 변경법

① Steam 접속 후 '라이브러리'를 클릭합니다.

② 게임 목록에서 PUBG를 마우스 오른쪽 클릭합니다.

③ 이후 나타나는 목록에서 속성을 클릭합니다

④ 일반 탭을 클릭합니다.

⑤ 시작 옵션에 -KoreanRating 을 입력합니다.

⑥ PUBG 를 클릭하여 혈흔효과 및 화염병'초록색' 으로 변경되는지 확인합니다.


  • This PUBG option is only for Korean in age 15~18

Rules (Eng)

Will be announcement soon

아레나 종료

아레나가 종료되었습니다.

  • 접수팀106
  • 용병0

  • discord
  • youtube
빅픽처인터렉티브(주)
대표이사
송광준
주소
서울시 금천구 두산로 9길 31 빅픽처인터렉티브
사업자등록번호
286-87-00056
고객센터
02-3144-8001